Advisory Service, et par kigger på et designforslag
Få gratis rådgivning og hjælp til installation

Fra design til installation

Er du usikker på hvilke tagvinduer og tilbehør, der er bedst til dit hjem? Kontakt os nu og få gratis rådgivning til dit projekt og hjælp til installation.

Vi står klar til at hjælpe dig - uanset om du vil udskifte gamle ovenlysvinduer, installere nye eller blot har brug for inspiration. Vi tilbyder personlig rådgivning om, hvilken løsning der er den helt rigtige til dit hjem. Du kan også få et gratis designforslag med en visualisering af de anbefalede løsninger, samt en specifikation af produkter og priser. Når du er klar, behøver du ikke bekymre dig om installationen - vi kan klare det for dig eller sætte dig i kontakt med en tømrer, som vi arbejder med.

Se, hvordan naturligt lys forvandler et rum

Med billeder fra dine rum bringer vi projektet til live med en personlig visualisering.

FørEfter

Sådan fungerer det

Kom i gang med dit projekt
Book en rådgiverFå gratis rådgivning og hjælp til installation.
ShowroomBesøg vores showroom og få en snak med os.
Har du spørgsmål?Ring til os på telefon:
45 16 45 99
(mandag - torsdag kl. 08-16, fredag kl. 08-15)

Bemærk venligst

VELUX gennemfører en større IT-opgradering fra den 23. december 2024. Derfor kan der forventes længere svartid på din forespørgsel.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er inkluderet i servicen?

Vi kontakter dig via telefon, Teams eller e-mail for at sikre, at du og din rådgiver har samme forståelse af dit projekt. Derefter aftaler vi et rådgivningsmøde, som kan foregå online, i vores showroom eller over telefonen. Vi laver en personlig visualisering, udarbejder et tilbud, og sørger for at projektet overdrages til en kvalificeret håndværker.

Hvordan fungerer servicen?

Når du har udfyldt formularen med oplysninger om dit projekt, billeder og plantegninger, så kontakter din personlige VELUX rådgiver dig inden fem hverdage for at sikre, at vi har alle relevante oplysninger. Vi aftaler herefter et rådgivningsmøde enten online, i vores showroom eller over telefonen.

Efter din rådgivning kan vi lave et designforslag af en løsning til dit hjem med visualisering, produktinformation og prisoverslag. Du kan ændre løsningen, indtil du er tilfreds. Herefter kan du vælge at gå videre til installationen eller pause projektet.

Du kan bruge din egen håndværker eller en, som vi samarbejder med. Vælger du vores service, vil en håndværker besøge dig for at sikre, at løsningen kan laves, og give dig en endelig pris. Besøget koster 750 kr. ekskl. moms, men dette beløb trækkes fra den samlede projektpris, hvis projektet gennemføres med vores samarbejdspartner.

Hvis du vælger vores installationsservice, vil du få et fastpristilbud efter håndværkerens besøg (dog undtaget skjulte installationer). Vi bruger kun godkendte partnere, der er en del af Dansk Håndværk Garanti eller Byg Garanti.

Hvordan sikrer jeg, at rådgiveren forstår mine behov og mit projekt?

Når du udfylder vores formular, kan du beskrive dit projekt og uploade billeder af dit rum, hus, plantegninger eller anden inspiration. Hvis du mangler at tilføje noget via vores formular, kan du senere tilføje flere billeder og oplysninger på din personlige side. Den får du adgang til via et link i den e-mail, du modtager efter at have indsendt formularen. Adgangskoden sendes i en separat e-mail.

Din personlige rådgiver vil altid kontakte dig for at gennemgå projektet og sikre, at vi har alle relevante oplysninger. I vil også planlægge et rådgivningsmøde, hvor et forslag og en visualisering af din løsning præsenteres under eller efter mødet.

Hvor lang tid tager det at gennemføre mit ovenlysprojekt?

Det tager som regel 2-3 måneder fra du kontakter os, til at din løsning er installeret. Tiden kan variere alt efter projektets størrelse, levering af produkter og håndværkerens kalender.

Hvor lang tid tager rådgivningsmødet, og skal jeg forberede noget?

Rådgivningen varer op til en time, afhængigt af projektets størrelse. Du behøver ikke at forberede noget, men du er velkommen til at dele en beskrivelse, billeder og plantegninger af projektet med os. Du kan også kigge på disse inspirerende løsninger for at få idéer.

Jeg foretrækker et fysisk møde, er det muligt?

Ja, du kan booke et møde i vores showroom i Hørsholm. Når din rådgiver kontakter dig for en indledende samtale om projektet, aftaler I tid og sted for mødet. Du kan også booke via vores kalender.

Vil jeg modtage flere tilbud, og hvor lang tid går der?

Du får ét samlet tilbud fra os, som indeholder pris på produkter og installation, hvis du vælger at benytte vores installationsservice. Normalt vil du modtage det inden for 10 arbejdsdage efter vores møde og efter et eventuelt besøg af en håndværker.

Kan jeg kontakte min personlige rådgiver, efter at projektet er overdraget til en håndværker?

Ja, vi er der for dig fra den første kontakt, til at ovenlysvinduerne er installeret.

Hvordan fungerer garantien?

Når du benytter vores installationsservice, kan du føle dig mere tryg.

  • Vi arbejder kun med kvalificerede håndværkere, der er en del af Dansk Håndværk Garanti eller Byg Garanti, hvilket giver dig en udvidet garanti.
  • Garantien dækker op til tre år for synlige fejl og op til ti år for skjulte fejl.
  • Derudover er du kontraktligt forbundet med VELUX, ikke håndværkeren. Det betyder, at hvis håndværkeren går konkurs, forbliver din garanti gyldig med VELUX.
Er det tilbud, som jeg modtager fra håndværkeren, den endelige pris?

Efter håndværkerens besøg vil du modtage et fastpristilbud. Dog indeholder kontrakten en klausul om "skjulte installationer" (fx el, vand og ventilation), der kan påvirke prisen, hvis der er behov for yderligere arbejde. Dette kan ikke fastslås på forhånd. Alt ekstraarbejde aftales via aftalesedler, så vi sikrer fuld transparens.

Hvordan fungerer betalingen?

Vores betalingsplan har tre trin:

1. Besøgsgebyr

Du betaler et fast gebyr på 750 kr. ekskl. moms, hvis du booker et håndværkerbesøg. Dette gebyr er det eneste, du forpligter dig til at betale på dette tidspunkt.

2. Første betaling

Når du accepterer den endelige pris, betaler du 75 % af projektets værdi efter at have underskrevet kontrakten.

3. Slutbetaling

Du skal betale de sidste 25 % (minus besøgsgebyret), når din løsning er installeret.